Friday 24 June 2011

Berjaya Tanpa Kasih Sayang Dari Seorang Ayah

Assalamualaikum Semua.

Hari ini aku nak berkongsi sedikit cerita dengan korang.Aku ada seorang kawan.Nama dia tak boleh la sebut..nanti dosa pulak..tapi cerita ni memang best la bagi aku.Hidup kawan aku ni memang sedih.dia ada abg 4 org ada kaka 2 org.abg2 dia tak pernah nak bantu dia untuk sambung belajar walaupun sume dah bekerja dengan berjaya.Ayah dia bersara.Ibu dia berniaga dan kerja kampung.Semenjak dia belajar dia tak pernah dapat kasih sayang dari seorang ayah walaupun ayahnya masih ada.Hidup nya semata-mata bergantung pada bebanan ibu dia dan sedikit dari kakak nya.Ayah dia hanya hantar dia ke sekolah tapi tak pernah nak ambil tahu tentang pelajaran dia,peperiksaan dia.Dia memang teringin sangat nak dapat nasihat dari ayah dia,kata-kata semangat dari seorang ayah.Dia belajar sampai berjaya masuk ke universiti dan hanya bantuan dari ibunya..Aku memang tabik dan kagum la dengan dia ni..dia mempunyai Kesabaran yang kuat dan sentiasa bersyukur.Apa yang aku belajar dari dia erti Kesabaran...dan Bersyukur apa yang ada..aku just nak kongsi ngan korang...maaf la kalau cite ni tak best...tapi ni cite betul ye..bukan rekaan..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...